Uw hypotheek bij Woonfonds

Hoe kunnen we u helpen?

Is er iets veranderd in uw situatie? Wilt u uw hypotheek bekijken, iets wijzigen of iets weten? We helpen u natuurlijk graag.

 

We zijn er voor u

Telefonisch kunnen wij u beter en sneller helpen. Stuurt u toch liever een bericht? Dit kan via ons contactformulier. We geven dan binnen 5 werkdagen antwoord.

Bel 013 461 20 10

Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. Op zaterdag zijn we er tussen 9.00 en 16.30 uur.

Stuur ons een bericht

U krijgt binnen 5 dagen een 1e reactie van ons. Maar meestal reageren we sneller. Vul dit contactformulier in.

Handig voor u

In Mijn Leninginzicht vindt u alle gegevens van uw hypotheek. Nog geen toegang? Een account is zo geregeld.
 

Is er iets veranderd?

Laat het ons weten.

Foto overledene

Een overlijden doorgeven

Een dierbare is overleden. Er komt van alles op u af. Wij wensen u veel sterkte. En we helpen u op weg met de aanpassingen in uw hypotheek.

Meer informatie

Man denkt na

Uit elkaar gaan

U kunt ons bellen om uw scheiding door te geven. We vertellen dan meteen wat de gevolgen zijn voor uw hypotheek. En wat doet u met het huis?

Meer informatie

Vrouw kijkt in verhuisdozen

Gaat u verhuizen?

Met de verhuisregeling van Woonfonds kunt u uw hypotheekrente bijna altijd meenemen naar de hypotheek voor uw nieuwe woning.


Meer informatie

 

Waar kunnen we u bij helpen?

Risicoklasse wijzigen
Extra aflossen
Hypotheek verhogen
Woning verkopen
Rentevast-periode kiezen
Huis tijdelijk verhuren
Rente verlagen
Hypotheek helemaal aflossen
Hypotheekvorm veranderen
Woning taxeren
Voorwaarden en rentelijsten
 

Uw gegevens bekijken en aanpassen

In Mijn Leninginzicht ziet u de persoonlijke gegevens die wij van u hebben. Zoals uw adres, telefoonnummer en e-mailadres. U past deze gegevens eenvoudig zelf aan.

Inloggen
 

Hulp bij betalingsproblemen

Woonfonds Hypotheekhulp denkt met u mee als u het maandbedrag niet meer kunt betalen. Wacht niet te lang. Hoe eerder u om hulp vraagt, hoe beter we u kunnen helpen. 
Lees meer.
 
 
Man denkt na

Geen achterstand, wel zorgen?

Gaat er iets veranderen in uw persoonlijke of financiële situatie? Voorkom betalingsproblemen.

Lees meer

Man met documenten

Heeft u al een betalingsachterstand?

Neem snel contact met ons op. We zoeken samen met u een oplossing voor de achterstand.

Lees meer

Huizenmarkt te koopborden

Uw woning verkopen met verlies

Soms is verkoop van de woning de beste oplossing bij financiële problemen. Wat komt daar bij kijken?

Lees meer

 

Uw jaaropgave bij Woonfonds

 

Wanneer en hoe krijgt u een jaaropgave?

We zetten uw jaaropgave voor de belastingaangifte elk jaar rond 15 januari voor u klaar in Mijn Leninginzicht. U krijgt daarover een e-mail van ons.

Heeft u geen account voor Mijn Leninginzicht? Dan sturen we uw jaaropgave elk jaar in februari per post naar uw thuisadres.

Niet ontvangen of de jaaropgave kwijt?

We sturen u graag een kopie. Stuur daarvoor een bericht via ons contactformulier. Zet uw contractnummer in het bericht. We sturen dan een kopie van de jaaropgave naar het adres dat bij ons bekend is.

Of activeer met uw contractnummer uw account op Mijn Leninginzicht. We sturen dan binnen 5 werkdagen een brief met uw persoonlijke registratiecode.

Staat er een fout in uw jaaropgave?

Geef het dan aan ons door. Stuur een bericht via ons contactformulier. Zet uw contractnummer in uw bericht. Dan kunnen we u sneller helpen.

Deed u ná 10 december een extra aflossing?

Dan ziet u deze aflossing misschien niet terug op uw jaaropgave. U moet deze nog van de stand van de schuld over 2024 afhalen.

  • Stond het bedrag uiterlijk op 10 december op onze rekening? Dan wordt het nog verwerkt op de jaaropgave over 2024.
  • Stond het later dan 10 december op onze rekening? Dan staat het bedrag niet op de jaaropgave van 2024.

Doet u een extra terugbetaling via IDEAL in Mijn Leninginzicht? Doe dit uiterlijk 18 december 2024, dan wordt het nog verwerkt op de jaaropgave over 2024.

 

Jaarlijks kostenpercentage

In het 'Voorstel met Renteaanbod' van Woonfonds staat een hoofdstuk 'Rente en andere kosten'. Hier vindt u het jaarlijks kostenpercentage (JKP). Het JKP is de totale kosten van de hypothecaire lening uitgedrukt als jaarlijks percentage. Met het JKP kunt u een betere vergelijking maken met andere hypotheekaanbieders.

Jaarlijks kostenpercentage
 

Woonfonds informeert, uw adviseur adviseert

U regelt veel makkelijk zelf in Mijn Leninginzicht. Woonfonds informeert u graag over uw hypotheek maar we geven geen advies. Bent u niet helemaal zeker van uw keuzes? Vraag persoonlijk advies aan een adviseur bij u in de buurt.

Vind uw adviseur

Contact met Woonfonds