Goedemorgen,

Hoe kunnen we u helpen?

hoofdmenu
Geen resultaten

    Klantenservice

    Veelgestelde vragen

    Ik help u graag!
    Karin
    Medewerkster klantenservice
    karin.jpg
      • Waarom krijg ik dit jaar 2 jaaropgaven?

        Heeft u een Comfort of Voordeel Lijn? Uw hypotheek is dan per 1 mei 2017 omgezet naar een nieuw administratiesysteem van Woonfonds. Daarom krijgt u dit jaar uw jaaropgave in 2 delen.

        • Deel 1 voor de periode van 1 januari t/m 30 april 2017;
        • Deel 2 voor de periode van 1 mei t/m 31 december 2017.

        In 2019 ontvangt u 1 jaaropgave.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik mis een deel van mijn jaaropgave. Wat nu?

        Heeft u een Comfort of Voordeel Lijn? Uw hypotheek is dan per 1 mei 2017 omgezet naar een nieuw administratiesysteem van Woonfonds. Daarom krijgt u dit jaar uw jaaropgave in 2 delen.

        • Deel 1 voor de periode van 1 januari t/m 30 april 2017;
        • Deel 2 voor de periode van 1 mei t/m 31 december 2017.

        In 2019 ontvangt u 1 jaaropgave.

        Heeft u deel 2 al ontvangen, maar deel 1 nog niet?
        Dit kan komen doordat u bent verhuisd. U krijgt deel 1 dan zo snel mogelijk. Heeft u op 22 februari 2018 nog niks ontvangen?

        Vraagt u dan per mail een kopie jaaropgave aan via jaaropgavenhypotheken.bank@achmea.nl.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Waarom is mijn jaaroverzicht niet compleet op Mijn Leninginzicht?

        Heeft u een Comfort of Voordeel Lijn van Woonfonds? Dan is uw hypotheek per 1 mei 2017 omgezet naar een nieuw administratiesysteem.

        Hierdoor bestaat uw jaaropgave uit 2 delen:

        • Deel 1 voor de periode van 1 januari t/m 30 april 2017 (met gegevens uit het oude administratiesysteem)
        • Deel 2 voor de periode van 1 mei t/m 31 december 2017 (met gegevens uit het nieuwe administratiesysteem)

        Beide delen ontvangt u per post thuis.

        Op ‘Mijn Leninginzicht’ vindt u alleen deel 2, omdat hierin alleen de gegevens zijn opgenomen uit het nieuwe administratiesysteem.

         

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Waarom 5 maandbedragen over de eerste 4 maanden?

        U betaalt uw maandbedrag achteraf. In het eerste deel van de jaaropgave vindt u de maandbedragen van:

        1. December 2016
        2. Januari 2017
        3. Februari 2017
        4. Maart 2017
        5. April 2017

        In het 2e deel staan 7 maanden. Dat zijn de maandbedragen van mei tot en met november.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Waarom staat mijn oude hypotheeknummer op de jaaropgave (deel1)?

        Op het 1e deel van de jaaropgave staat uw oude hypotheeknummer, omdat dit tot die periode uw hypotheeknummer was.

        In het 2e deel van de jaaropgave staat uw nieuwe hypotheeknummer.


        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik heb geen jaaropgave ontvangen. Wat nu?

        U ontvangt dit jaar uw jaaropgave in 2 delen. Eerst ontvangt u deel 1 en binnen 14 dagen deel 2. Wacht dit eerst even af. Is deze periode verstreken? Vraagt u dan per mail een kopie jaaropgave aan via jaaropgavenhypotheken.bank@achmea.nl

        Stuur ons alstublieft een kopie van uw paspoort of identiteitsbewijs. Van een ID-kaart willen we graag een kopie van de voorkant en van de achterkant. Alleen het nummer van het identiteitsbewijs, uw naam en uw geboortedatum moeten leesbaar zijn. Andere gegevens en de pasfoto mag u onzichtbaar maken.

        Heeft u deel 2 al ontvangen, maar deel 1 nog niet?
        Dit kan komen doordat u bent verhuisd. U krijgt deel 1 dan zo snel mogelijk. Heeft u op 22 februari 2018 nog niks ontvangen?

        Vraagt u dan per mail een kopie jaaropgave aan via jaaropgavenhypotheken.bank@achmea.nl.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Waarom heb ik 2 hypotheeknummers?

        Heeft u een Comfort of Voordeel Lijn? Uw hypotheek is dan per 1 mei 2017 omgezet naar een nieuw administratiesysteem. Daardoor is ook uw hypotheeknummer veranderd. Dit is vanaf mei het contract/overeenkomstnummer.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • In mijn belastingaangifte staan 2 hypotheeknummers. Hoe moet ik daarmee omgaan?

        Wij geven deze informatie door aan de Belastingdienst. Uw aangifte wordt vooraf ingevuld door de Belastingdienst. In uw aangifte ziet u ook deel 1 (met uw oude hypotheeknummer) en deel 2 (met uw nieuwe contract/overeenkomstnummer).  

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Gaat deze opgave in 2 delen wel goed bij de Belastingdienst?

        Wij geven deze informatie door aan de Belastingdienst. Uw aangifte wordt vooraf ingevuld door de Belastingdienst. In uw aangifte ziet u ook deel 1 (met uw oude hypotheeknummer) en deel 2 (met uw nieuwe contract/overeenkomstnummer).  

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik ben mijn jaaropgave deel 1 en of deel 2 kwijt. Wat nu?

        Neem contact met ons op via jaaropgavenhypotheken.bank@achmea.nl. Wij sturen u dan een kopie toe. Stuur ons alstublieft een kopie van uw paspoort of identiteitsbewijs. Van een ID-kaart willen we graag een kopie van de voorkant en van de achterkant. Alleen het nummer van het identiteitsbewijs, uw naam en uw geboortedatum moeten leesbaar zijn. Andere gegevens en de pasfoto mag u onzichtbaar maken.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Waarom ontvang ik een jaaropgave?

        In de jaaropgave staan alle bedragen aan rente en aflossing van 2017. U gebruikt beide delen van de jaaropgave voor uw aangifte Inkomstenbelasting bij de Belastingdienst.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Kloppen de bedragen in de vooraf ingevulde aangifte (VIA) voor mijn hypotheek wel?

        Op het fiscale jaaroverzicht staat dat wij daarin alleen de rente opnamen die wij over 2017 in rekening brachten. En de schuld die u had per 31 december, als u volgens afspraak heeft afgelost. Heeft u dat niet gedaan? Of heeft u niet alle rente betaald? Dan moet u de werkelijk betaalde rente opgeven. En de werkelijke stand van de schuld op 31 december 2017.  

        Heeft u na 10 december nog een extra aflossing gedaan? Dan moet deze nog van het saldo jaaropgave afhalen.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • ​Ik zie mijn aflossing van december niet terug in de jaaropgave

        Heeft u na 10 december extra afgelost? Dan ziet u deze aflossing misschien niet terug op uw jaaroverzicht. U moet deze nog van het saldo jaaropgave afhalen.

        • Stond het bedrag uiterlijk op 10 december op onze rekening? Dan wordt het nog verwerkt op de jaaropgave over 2017.
        • Stond het later dan 10 december op onze rekening? Dan staat het bedrag op de jaaropgave over 2018. Als de aflossing uiterlijk 31 december op onze rekening staat, telt deze mee in 2017.
        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • ​Per 1 december is er nog iets gewijzigd in mijn hypotheek. Dit zie ik niet terug in de jaaropgave.

        Als u iets wijzigt per 1 december 2017 ziet u dat pas in het overzicht of afschrift van 1 januari 2018 terug. Dat komt omdat u de rente achteraf betaalt. Dit ziet u terug op de jaaropgave van 2018. Deze jaaropgave ontvangt u in februari 2019.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • ​Ik heb geen jaaropgave 2017 ontvangen of ik ben het kwijtgeraakt. Hoe krijg ik een nieuwe jaaropgave?

        Als u de jaaropgave niet heeft ontvangen of u bent hem kwijt, stuur dan een mailtje met een  kopie van uw geldig legitimatiebewijs naar jaaropgavenhypotheken.bank@achmea.nl. Wij sturen u dan een kopie van uw jaaropgave.  

        Stuur ons alstublieft een kopie van uw paspoort of identiteitsbewijs. Van een ID-kaart willen we graag een kopie van de voorkant en van de achterkant. Alleen het nummer van het identiteitsbewijs, uw naam en uw geboortedatum moeten leesbaar zijn. Andere gegevens en de pasfoto mag u onzichtbaar maken.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Er staat een fout in mijn jaaropgave

        Denkt u dat er een fout staat in deze jaaropgave? Geef dat dan schriftelijk aan ons door. Zet uw hypotheeknummer erbij in de omschrijving. Verstuur uw reactie bij voorkeur per email naar: jaaropgavenhypotheken.bank@achmea.nl.  

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Kan ik mijn jaaropgave ook digitaal inzien?

        U kunt uw jaaropgave ook digitaal inzien in Mijn Leninginzicht. U heeft dit najaar een persoonlijke registratiecode ontvangen voor Mijn Leninginzicht. Hiermee logt u in en kunt u uw jaaropgave downloaden.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      Toon alle vragen
      • Waarom moet ik een machtigingsformulier invullen om wijzigingen via Mijn Leninginzicht te doen?

        Met het machtigingsformulier geven u en uw partner elkaar toestemming om wijzigingen te doen via Mijn Leninginzicht. Deze toestemming is nodig, omdat u beide hoofdelijk aansprakelijk bent voor uw hypotheek bij Woonfonds.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik ben geregistreerd op Mijn Leninginzicht en mijn rentevast-periode loopt af. Ontvang ik mijn voorstel ook nog per post of alleen de melding via Mijn Leninginzicht?

        Als u zich heeft geregistreerd, ontvangt u per mail een melding dat uw nieuwe rentevoorstel klaarstaat in Mijn Leninginzicht. U ontvangt dan ook geen voorstel meer per post.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Wat kan ik zien in Mijn Leninginzicht?

        Actuele gegevens over de samenstelling van uw lening.

        Uw leningdelen en aflosvormen;Uw rentevast-periode;De rente die u betaalt; Uw jaaropgave over 2017 (beschikbaar in februari 2018); Gevolgen life-events, zoals pensioen of betalingsproblemen.U ziet geen informatie over verzekeringen.

        Sinds kort kunt uw rentevast-periode opnieuw vastzetten of een rentemiddeling of -afkoop aanvragen. Binnenkort kunt u ook een extra aflossing via Ideal doen en uw bouwdepot bekijken. 

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Welke internetbrowsers ondersteunen Mijn Leninginzicht?

        Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik wil mijn Apple computer gebruiken om in te loggen. Wat moet ik doen?

        Mijn Leninginzicht werkt het beste vanaf een Windows-pc. Klanten met een Apple computer of ander Apple device met Safari gebruiken, hebben vaker inlogproblemen. Wilt u uw Apple computer of device gebruiken voor Mijn Leninginzicht, installeer dan Mozilla Firefox of Google Chrome.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Krijg ik mijn jaaropgave ook op papier?

        Heeft u zich geregistreerd voor 'Mijn Leninginzicht'?
        Dan is de jaaropgave beschikbaar via Mijn Leninginzicht. U ontvangt dan een mail ter herinnering.

        De opgave over 2017 is in februari 2018 beschikbaar in Mijn Leninginzicht.

        Heeft u zich niet geregistreerd voor 'Mijn Leninginzicht'?
        Dan ontvangt u de jaaropgave over 2017 per post thuis gestuurd.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Kan ik nu al inloggen?

        U ontvangt uiterlijk 25 oktober een brief van ons met een activatiecode. Deze gebruikt u om in te loggen. Wilt u al eerder inloggen? Bel dan met 013 461 20 10. We sturen u uw activatiecode dan vast toe via e-mail.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • ​Waar kan ik inloggen?

        U kunt inloggen via https://woonfonds.mijnleninginzicht.nl. Ook gaat u naar Mijn leninginzicht via ‘Mijn Lening’ rechtsbovenin onze site.


        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Zijn mijn gegevens in veilige handen via deze site?

        Ja, u logt in op een beveiligde omgeving met een persoonlijke registratiecode die u per post ontvangt.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Hoe registreer ik mijn persoonlijk account?

        Om toegang te krijgen tot uw persoonlijk account moet u zich eerst registreren. U doet dit in 8 stappen:

        1. Ga naar https://woonfonds.mijnleninginzicht.nl en houd uw mobiele telefoon bij de hand.
        2. Kies voor 'Registreren'.
        3. Vul uw e-mailadres en 06-nummer in en kies een wachtwoord.
        4. Vul uw persoonlijke registratiecode in. Deze code ontvangt u per post.
        5. Vul uw geboortedatum in en ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacy beleid door het plaatsen van een 'vinkje'.
        6. Klik op 'Bevestigen'. U ontvangt per SMS een code op uw 06-nummer.
        7. Vul deze code in en kies nogmaals voor 'Bevestigen'.
        8. Volg verdere instructies op die u ontvangt per e-mail.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik kom niet op de site. Het lukt me niet om die ingewikkelde url in te toetsen.

        Geen probleem. U kunt ook naar woonfonds.nl gaan en bovenin klikken op Mijn Lening. Dan komt u ook in het inlogscherm van het portaal.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Kan mijn partner ook een account aanvragen?

        Ja, neem contact met ons op via 013 461 20 10. Dan sturen wij een registratiecode naar uw partner.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan?

        Klik op de link 'Wachtwoord vergeten?' en volg de instructies op het scherm en in de e-mail.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik heb een nieuw mobiel telefoonnummer. Hoe pas ik mijn telefoonnummer aan?

        U moet een nieuw account aanvragen. Neem contact met ons op via 013 461 20 10 en vraag een nieuwe registratiecode aan.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik heb geen mobiele telefoon. Is het mogelijk om mij op een andere manier te registreren?

        Nee, het is alleen mogelijk een account te registreren met een Nederlands 06 nummer.Is er een vertrouwd persoon in uw omgeving wiens mobiele nummer u hiervoor kunt gebruiken? Let op, we kunnen dit nummer ook gebruiken om contact met u op te nemen over uw hypotheek.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik heb geen e-mail. Hoe kan ik mij dan registreren/kan ik inloggen?

        Nee, u heeft een e-mail adres nodig om u te registreren en om in te loggen. Is er een vertrouwd persoon in uw omgeving wiens e-mail adres  u hiervoor kunt gebruiken? Let op, we kunnen dit e-mail adres ook gebruiken om contact met u op te nemen over uw hypotheek.  

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Mijn 06-nummer is niet geldig.

        Een 06-nummer bestaat uit 10 cijfers. Er moet ook een 'streepje' (-) tussen '06' en de rest van de cijfers staan.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik ontvang geen e-mail. Wat moet ik doen?

        Controleer uw junk mail en zoek naar de e-mail. Nog steeds niet gevonden? Neem contact met ons op.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik heb mijn e-mailadres gewijzigd. Kan ik nu nog inloggen?

        Ja, u kunt nog steeds inloggen. Log eerst in met het oude e-mailadres. In uw account kunt u het e-mailadres wijzigen via 'Uw gegevens'. Zodra u uw e-mailadres heeft aangepast, kunt u in het vervolg inloggen met het nieuwe e-mailadres.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik ben mijn registratiecode kwijt of de geldigheid is verlopen. Kan ik mij nog registreren?

        Ja, dat kan. Neem contact met ons op en vraag een nieuwe activatiecode aan. Vergeet niet uw naam, contractnummer en geboortedatum op te geven.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik krijg de melding: “De combinatie van de ingevoerde registratiecode en geboortedatum is bij ons niet bekend. Controleer uw gegevens.” Wat moet ik nu doen?

        Controleer de volgende punten:

        • Heeft u de registratiecode juist overgenomen? Controleer alle letters, cijfers, leestekens en karakters of deze juist zijn overgenomen.

        • Heeft u uw geboortedatum correct overgenomen? Gebruik de notatie: dd-mm-jjjj

        • Mogelijk is de registratiecode al in gebruik bij uw partner. Is dit het geval? Dan kunt u een extra registratiecode bij ons opvragen via 013 461 20 10

        • Maakt u gebruik van het juiste internetadres? Controleer het internetadres dat u gebruikt met het internetadres in de brief die u van ons ontvangen heeft

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Staat uw vraag niet tussen deze meestgestelde vragen?

        Neem dan contact op met onze Klantenservice via 013 461 20 10. Zij helpen u graag op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ben ik verplicht me te registreren?

        Nee, dat is niet verplicht. Maar wel heel handig om actueel inzicht te hebben in de samenstelling van uw hypotheek. Bijvoorbeeld op het moment dat u uw

        belastingaangifte invult.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Hoe ontvang ik mijn jaaropgave?

        Heeft u zich geregistreerd voor 'Mijn Leninginzicht'? Dan is de jaaropgave beschikbaar via Mijn Leninginzicht. U ontvangt dan een mail ter herinnering. De opgave over 2017 is in februari 2018 beschikbaar in uw Leninginzicht. Ook ontvangt u de jaaropgave per post thuis gestuurd.

        Heeft u zich niet geregistreerd voor 'Mijn Leninginzicht'?Dan ontvangt u de jaaropgave over 2017 per post thuis gestuurd.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      Toon alle vragen
      • Kan ik bij Woonfonds mijn rente middelen?

        Ja, dat kan. Overstappen naar een andere rente kan voordelig zijn als de actuele rente van uw rentevastperiode lager is dan de rente die u nu betaalt. U betaalt dan wel een vergoeding voor de rente die Woonfonds dan misloopt, de boete. U breekt uw rentevastperiode namelijk eerder af. Maar dit bedrag hoeft u niet in een keer te betalen.
        Wij kunnen de boete verwerken in de nieuwe rente. We noemen dat rentemiddelen. Hierdoor wordt de rente hoger dan de actuele rente, maar meestal lager dan u nu betaalt. Door deze lagere rente bent u dan toch voordeliger uit. U kunt er ook voor kiezen om uw hypotheek over te sluiten. Maar dan betaalt u extra kosten: denk aan de boete, kosten voor de notaris en die voor een taxatie. Het middelen van de rente kan dan voordeliger zijn. Rentemiddelen is mogelijk bij zowel de Voordeel Lijn als de Comfort Lijn.

        Een lagere rente kan invloed hebben op uw premie bij bijvoorbeeld een spaarhypotheek. Vraag daarom advies aan uw adviseur als u dit overweegt.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Rentemiddeling: interessant voor u?

        Nu de rentes zo laag zijn, krijgen we regelmatig van klanten het verzoek om rentemiddeling aan te vragen. Vaak gaan ze er bij voorbaat al vanuit dat het voordelig uitpakt. Bijvoorbeeld omdat ze op verjaardagen van familie en vrienden horen dat zij dankzij rentemiddeling een lager maandbedrag betalen. Maar elke situatie is anders. Vooral als u een (bank)spaarhypotheek heeft, is het nog maar de vraag of een lagere rente daadwerkelijk voordeliger is. Bij die hypotheekvorm heeft u namelijk ook te maken met een spaarpremie. En over dat spaargeld krijgt u dezelfde rente als u voor uw hypotheek betaalt. Maar er zijn genoeg situaties waarin rente middelen wel degelijk voordeel oplevert. Wilt u weten of rente middelen interessant is voor u? Dien dan vrijblijvend een verzoek in tot rentewijzigen op de website van Woonfonds. Zij sturen u dan een schriftelijk aanbod. Daarin staat ook welke vergoeding u in het geval van rentemiddeling moet betalen voor het renteverlies dat Woonfonds als geldverstrekker misloopt. Blijkt uit dat aanbod dat rentemiddeling in uw situatie geen voordeel oplevert, dan kunt u het zonder probleem afwijzen. Bij twijfel kan uw adviseur voor u uitrekenen wat de gevolgen van rentemiddeling zijn. Is het aanbod interessant? Dan kunt u het rentevoorstel ondertekend terugsturen. Zo simpel is dat dus.'

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Ik heb een (bank)spaarhypotheek. Is rentemiddelen dan ook een optie?

        Bij een (bank)spaarhypotheek hoeft een lagere rente niet altijd voordeliger voor u te zijn. Bij een spaarhypotheek heeft u ook te maken met een spaarpremie. U spaart namelijk in een apart potje. En over dit spaargeld krijgt u dezelfde rente als u betaalt voor uw hypotheek. Het kan zijn dat u dan dus meer geld moet gaan sparen of meer premie moet gaan betalen. Wij adviseren u dan ook om contact op te nemen met uw adviseur. Uw adviseur kan voor u uitrekenen of het wijzigen van uw rente u voordeel oplevert.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Welke boete moet ik betalen als ik mijn rente wijzig?

        Boete vinden wij geen goed woord. Dit woord doet namelijk vermoeden dat u iets doet wat niet mag. Terwijl het tussentijds wijzigen van de rente, juist iets is wat wij actief onder uw aandacht brengen. Daarbij gaat het om een vergoeding voor de rente die wij mislopen. Als Woonfonds hebben wij namelijk de hypotheekgelden ook geleend. De toen geldende rente was hoger en moeten wij blijven betalen. Dus een boete? Voor u voelt dat misschien wel zo, maar feitelijk gaat het om een vergoeding voor ons verlies.

        Voor wat betreft de hoogte van de vergoeding: dat is afhankelijk van verschillende factoren. Om welke hypotheekvorm gaat het? Zijn er meerdere leningdelen? Welke fiscale eisen gelden er? Wat is de rentevastperiode? Geen enkele situatie is gelijk. De berekening van de vergoeding verschilt dan ook per klant. Daarvoor kunt u dus het beste contact opnemen met een van onze medewerkers.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Wat is een risico-opslag?

        Als u een hypotheek zonder NHG heeft, bepaalt de verhouding tussen uw hypotheek en de marktwaarde van uw woning de risico-opslag. Als de waarde van uw woning stijgt of als u aflost op uw hypotheek kan dit leiden tot een lagere risico-opslag en een lagere hypotheekrente.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Hoe verlaag ik mijn risico-opslag?

        Uw risico-opslag verlagen is in bepaalde gevallen mogelijk. Zeker als u denkt dat uw woning in waarde is gestegen of als u veel heeft afgelost.

        Een lagere risicocategorie zorgt voor minder risico-opslag
        Risico-opslag is onderdeel van de rente. En dat is echt niet zo'n moeilijke rekensom. Wat is de huidige waarde van uw woning? Hoe hoog is uw hypotheek? En wat is het verschil? In welke risicocategorie zit u nu en wat is het verschil met de categorie daaronder?

        Blijkt dat u aanspraak kunt maken op een lagere hypotheekrente?
        Dan kunt u bij Woonfonds een verzoek indienen om uw risicocategorie aan te passen. Om dat verzoek te kunnen beoordelen, hebben we wel een taxatierapport nodig van maximaal een half jaar oud. Zo'n rapport is natuurlijk niet gratis. Het kan dus verstandig zijn om niet al te snel een taxateur aan het werk te zetten, maar eerst uit te rekenen hoe snel u die kosten kunt terugverdienen. In sommige gevallen volstaat de WOZ-beschikking. Uw adviseur helpt u hier graag bij.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /
      • Hoeveel kan ik extra aflossen en hoe vraag ik dat aan?

        Dat is afhankelijk van de hypotheek die u heeft. Met de Comfort Lijn kunt u over de hele hoofdsom maximaal 20% van het oorspronkelijke bedrag aflossen. U hoeft dan geen vergoeding te betalen voor de rente die Woonfonds misloopt. Met de Woongenot Hypotheek en Voordeel Lijn kunt u over de hele hoofdsom maximaal 15% van het oorspronkelijke bedrag aflossen. Als u voor een groter aflosbedrag kiest, moet u dus rekening houden met extra kosten. De hoogte van de vergoeding verschilt per situatie. Als u inderdaad besluit om extra te gaan aflossen, dient u dat verzoek eenvoudig in via het formulier in dit stappenplan.

        Heeft u een Mens & Leven of een (bank)spaarhypotheek?
        Dan duurt het verzoek langer, omdat er eerst akkoord bij de verzekeringsmaatschappij gevraagd moet worden. Hierbij is het ook verstandig om een financieel adviseur in te schakelen.

        Heeft dit antwoord u geholpen? /

    Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

    • Bezoek ons:

      U kunt ons op meerdere
      locaties bezoeken:

      Maak hier een afspraak

    • Bel ons:

      013 461 20 10
      maandag - vrijdag
      van 8.30 - 17.30 uur

    • Volg ons:

      Twitter
      @woonfonds
      Facebook
      facebook.com/woonfonds
      LinkedIn
      nl.linkedin.com

    • Schrijf ons:

      Woonfonds
      postbus 21395
      3001 AJ Rotterdam

    • Mail ons

      info@woonfonds.nl
      Of vul onderstaande formulier in

    • Vragen over de ORV?

      Neem contact op met uw adviseur.

      Medische vragen?
      De medische dienst van Achmea beantwoordt uw vragen graag. Wij zijn op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur bereikbaar op 013 462 3012.

      Woonfonds.orv@achmea.nl

    Mail ons

    Contact