Wij helpen u bij het vinden van een oplossing voor uw betalingsachterstand. Hoe eerder u contact opneemt, hoe beter dat lukt.
We begrijpen dat het voor u waarschijnlijk niet makkelijk is om te praten over uw financiële situatie. Daarom is het goed om te weten dat u contact heeft met een gespecialiseerde medewerker van Woonfonds. Onze medewerker helpt u bij het vinden van een haalbare oplossing.
Allereerst bieden we u een luisterend oor. Hoe komt het dat u de hypotheek niet meer kunt betalen? We oordelen niet. We leven ons in uw situatie in.
We helpen u bij het in kaart brengen van uw financiële situatie. Daarbij gebruiken we een ‘inkomsten/uitgaven-formulier’. Vindt u het lastig om dat in te vullen? Dan krijgt u daar hulp bij.
Samen met u bekijken we hoe u de betalingsachterstand kunt inlopen. Welke oplossingen zijn er? Wat past het beste bij uw situatie? Samen komen we eruit.
Hebben we een oplossing gevonden? Dan maken we daarover afspraken. En we houden contact. Zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden.
In de test van Geldfit beantwoordt u een paar vragen. Daarna ziet u hoe ‘geldfit’ u bent. En waar u terecht kunt voor advies en hulp. Ook het Nibud kan u op weg helpen, met de ‘FinanciëleGezondheidsCheck’.
Het Nibud Persoonlijk Budgetadvies laat zien waar uw geld blijft. U krijgt tips voor betere geldkeuzes. En u ziet hoe u kunt bezuinigen.
Op de website van zelfjeschuldenregelen ziet u hoe u een realistisch aflosplan maakt voor uw schulden. Inclusief een praktisch stappenplan en handige voorbeeldbrieven. Heeft u juridische hulp nodig? Die biedt het Juridisch Loket.
Humanitas en Schuldhulpmaatje helpen bij het ordenen van uw administratie. Een vrijwilliger komt daarvoor bij u thuis.
Als uw persoonlijke situatie verandert, heeft u mogelijk recht op zorgtoeslag of een andere toeslag. Misschien komt u ook in een lagere belastingschijf terecht. Op de website van de Belastingdienst vindt u informatie over wat de verandering van uw financiële situatie kan betekenen.
Als financiële problemen steeds groter worden, biedt uw gemeente hulp. Bel uw gemeente en vraag naar schuldhulpverlening. Of bel gratis de Nederlandse schuldhulproute 0800-8115.
Een schuldeiser kan proberen om de schuld te incasseren via beslag op de woning en de woning te laten veilen. Als dat gebeurt, wordt met de opbrengst eerst de hypotheek afgelost zolang er geen kosten zijn van de Vereniging van Eigenaren of zakelijke lasten (Bijv. Waterschap). Deze kosten moeten eerst afbetaald worden. Daarna wordt pas de schuld bij de schuldeiser afgelost.
Blijft er dan nog geld over, dan is dat geld voor u. Maar de opbrengst van een veiling is over het algemeen niet hoog. Vaak niet genoeg om de hypotheek af te lossen. Dan is er ook geen geld over voor de schuldeiser. Neem altijd zo snel mogelijk contact met ons op als er beslag wordt gelegd op uw woning: (013) 461 2045