Woonfonds wordt Centraal Beheer

Voor adviseurs

Woonfonds stopt en alle producten gaan over naar Centraal Beheer, ook onderdeel van Achmea. Met deze overgang besparen wij op kosten en houden we onze producten in de toekomst betaalbaar. Natuurlijk zorgen we dat jij en je klanten zo min mogelijk merken van deze overgang. We doen dit in stappen.

We stoppen per 1 juli met de Woonfonds Woongenot Hypotheek 

Vanaf 1 juli 2024 kun je geen aanvragen meer indienen voor nieuwe klanten voor de Woongenot Hypotheek. Voor bestaande klanten is het nog wel mogelijk om een verhoging of een verhuisregeling aan te vragen.

 

De Woningverhuur Hypotheek blijft wel beschikbaar voor nieuwe klanten

Je vraagt de Woningverhuur Hypotheek aan via HDN of via de serviceprovider.
 

Het Adviseurs Portaal (NHB) is beschikbaar tot 1 juli

De gegevens van je klanten kun je tot en met 30 juni inzien in het Adviseurs Portaal (NHB). We zijn bezig met een nieuw adviseursportaal. We houden je daarvan uiteraard op de hoogte.  

Voor onze samenwerking zijn er geen gevolgen 

De ondersteuning die je krijgt, zoals het contact met je accountmanager en het acceptatieteam, blijft hetzelfde. 

De komende tijd blijven we je informeren

We houden je op de hoogte van alle stappen via de nieuwsbrief, LinkedIn en de website.

Vraag en Antwoord voor adviseurs

Speciaal voor adviseurs hebben we een overzicht gemaakt van belangrijke vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact op met je accountmanager.

 

Klantvragen over Woonfonds wordt Centraal Beheer

Mocht je klant vragen hebben, wij hebben alvast een aantal klantvragen over Woonfonds wordt Centraal Beheer op een rij gezet.


Woonfonds ORV wordt Centraal Beheer ORV

Woonfonds stopt en alle producten gaan over naar Centraal Beheer, ook onderdeel van Achmea. In 2024 zijn dan alle Woonfonds-klanten klant bij Centraal Beheer. Deze zomer starten we met de overgang van de Woonfonds Overlijdensrisicoverzekering (ORV).

Heeft u klanten met een Woonfonds ORV, dan informeren we u daarover per e-mail en brief.

 

De ORV blijft hetzelfde

De dekking, premie en voorwaarden veranderen niet. De verzekering van uw klant blijft binnen Achmea. Daarom blijven ook de polisnummers hetzelfde.
 

Het portefeuillerecht blijft hetzelfde

We laten uw klanten weten dat zij voor advies nog steeds terecht kunnen bij u als vertrouwde adviseur. In juli ontvangt u van Centraal Beheer een brief met een klantoverzicht van de verzekeringen uit uw portefeuille.
 

Heeft uw klant vragen over de ORV? Op onze website leest u meer

Op deze website leest u alles over overgang van Woonfonds naar Centraal Beheer.

 

Heeft u vragen? Bel de ORV desk van Centraal Beheer 

Onze medewerkers zijn bereikbaar op (013) 462 2483 van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur. Ook bereikt u de ORV desk per e-mail via risicoverzekering@centraalbeheer.nl.
 
Of neem contact op met uw accountmanager uit uw regio.