Wat betekent dat voor mijn hypotheekklanten?
De hypotheekklanten van Woonfonds gaan op termijn naar Centraal Beheer. De klanten blijven uiteraard wel via jouw kantoor lopen.
NB: Er is geen portefeuillerecht voor hypotheken.
Wat betekent dit voor het adviseursportaal (Quion)?
Tot aan de overgang naar Centraal Beheer verandert er niets. Adviseurs kunnen lopende aanvragen op de gebruikelijke wijze bij Quion (via mijnleninginzicht.nl) blijven inzien.
Kan ik bestaande klanten blijven bedienen?
Dat kan zeker. Dit kan via de bestaande processen en afspraken. Daarin verandert niets.
Kan ik nog wel nieuwe hypotheken van Woonfonds afsluiten?
Dat kan zeker. De Woningverhuur Hypotheek blijft beschikbaar voor nieuwe klanten. Je vraagt de Woningverhuur Hypotheek aan via HDN of via de serviceprovider.
De Woongenot Hypotheek is niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten is het nog wel mogelijk om een verhoging of een verhuisregeling aan te vragen.
Wat vertel ik een klant die ik nu een Woonfonds hypotheek adviseer?
Het is belangrijk dat de klant zich niet verkeerd geadviseerd voelt. Transparantie is daarbij belangrijk. Ons advies is dat je de klant tijdens het adviestraject al informeert dat Woonfonds Hypotheken in 2024 overgaat naar Centraal Beheer. Geef daarbij aan dat er niets verandert aan de hypotheek en/of de voorwaarden die de klant met jou (en Woonfonds) nu afspreekt. De klant zit dus ook daarna nog steeds goed binnen Achmea. En uiteraard kun je daar aan toevoegen dat jij er ook voor de klant blijft. Dat geeft vertrouwen.
Verandert mijn aanspreekpunt?
Je aanspreekpunt blijft jouw accountmanager, die werkt voor alle hypotheekmerken van Achmea.
Gaat Centraal Beheer 'mijn' klanten rechtstreeks informeren?
Wij informeren onze klanten over onderwerpen die van belang zijn voor hun hypotheek. Dat doen we via de gebruikelijke kanalen, zoals onze website en (e-mail)nieuwsbrieven, zoals je ook gewend bent bij Woonfonds.
Gaat Centraal Beheer 'mijn' klanten rechtsreeks commercieel benaderen?
Centraal Beheer gaat je klanten niet benaderen met directe commerciële mailings.
Gaat Centraal Beheer mijn klanten adviseren?
Nee, het advies is en blijft voorbehouden aan jou als adviseur. Wij verwijzen klanten voor advies altijd door naar de eigen adviseur.