De hypotheken van Woonfonds gaan in 2024 over naar Centraal Beheer. Jouw klanten worden dan klant bij Centraal Beheer, dat net als Woonfonds onder het moederbedrijf Achmea valt. Het duurt nog even maar achter de schermen zijn beide merken al druk bezig om de verhuizing vlekkeloos te laten verlopen.
De 2 hoofdrolspelers in dit verhuisproces zijn Paul Bänziger en Ernst Siegert. Paul startte in 2003 bij Woonfonds en heeft het rood van Woonfonds dus al 20 jaar door zijn aderen stromen. Sinds 2008 is hij manager Woonfonds. Ernst Siegert is manager bij Centraal Beheer. Als geen ander kan hij vertellen over de voordelen van Centraal Beheer. Dit artikel is gebaseerd op het gesprek tussen beiden dat in het Extra Magazine van april te vinden is.
Ernst: ‘Hoe is dit het voor jou, Paul, om straks het rood van Woonfonds in te wisselen voor het groen van Centraal Beheer?’ Paul: ‘Het is even wennen, zeker omdat ik al zo lang bij Woonfonds betrokken ben. Gelukkig blijf ik me gewoon inzetten voor dezelfde klanten, met dezelfde collega’s. Wat dat betreft verandert vooral de kleur.’
‘Centraal Beheer valt ook onder Achmea met dezelfde visie. Dat maakt het vast makkelijker’, veronderstelt Ernst. Paul: ‘Inderdaad. Ik zie het dan ook als een logische stap vooruit. Ook na de overgang kan ik me blijven inzetten voor mijn klanten. Dat vind ik heel belangrijk. Bovendien krijgen we nu de kans om het beste van beide merken bij elkaar te brengen. Een pluspunt voor al onze klanten.’
‘Wat die pluspunten betreft, hoor ik goede verhalen over de online Hypotheekcheck die jullie nu al aan Woonfonds-klanten aanbieden’, zegt Paul. Ernst: ‘De Hypotheekcheck is inderdaad 1 van de extra’s waar klanten erg enthousiast over zijn. De check laat binnen 10 minuten zien hoe de hypotheek er de komende jaren voorstaat. Het is een voorbeeld van de manier waarop we bij Centraal Beheer graag een stap verder gaan bij het aanbieden van financiële producten.’
Ernst geeft nog meer voorbeelden van diensten die ook voor Woonfonds-klanten interessant kunnen zijn: ‘Onze woning-scan voor verduurzaming wordt ook veel gebruikt. Een klant ziet binnen 1 minuut welke maatregelen hij kan nemen om te besparen op de energierekening. Woonfonds-klanten kunnen hier nu al gebruik van maken. En via onze site kun je ook meteen zonnepanelen of een groen dak regelen.’
Paul: ‘En heeft een klant straks nog ergens vragen over, dan belt hij of zij natuurlijk ‘Even Apeldoorn’. Toch?’ ‘Precies! Centraal Beheer heeft graag persoonlijk contact met haar klanten. We vinden het prettig dat klanten ‘Even Apeldoorn’ bellen. Zo helpen we ze het beste en het liefst. De medewerkers van Woonfonds gaan gewoon mee naar Centraal Beheer. Zij blijven klanten te woord staan, ook na de overgang.’
‘Is er nog iets van Woonfonds dat je graag terugziet bij Centraal Beheer’, wil Ernst weten. Paul: ‘Het eerste dat me te binnen schiet, is “Woonfonds Doet”. Met collega’s bieden we hulp aan bij klussen in en rond het huis. Dit is bedoeld voor klanten die door omstandigheden een steuntje in de rug kunnen gebruiken.’ ‘Een waardevol initiatief’, vindt Ernst. “Mogelijk valt dit in de toekomst te combineren met de Klushulp van Centraal Beheer. Zeker iets om over na te denken!’
Wat zou je tot slot tegen adviseurs willen zeggen over de overgang naar Centraal Beheer?
Paul: `De rente blijft gelijk, de mensen blijven gelijk, de voorwaarden blijven gelijk, de geldgever blijft gelijk… Alleen de kenmerkende kleur rood verandert in groen. Én klanten krijgen nog meer mogelijkheden dan voorheen.’
Belangrijk om te weten
Meer informatie staat op woonfonds.nl/woonfonds-wordt-centraal-beheer.
|
Lees alle artikelen