Bescherm uw persoonlijke gegevens

Samen voorkomen we misbruik van gegevens

We doen er alles aan om onze website en Mijn Leninginzicht zo veilig mogelijk te maken. Lees hier wat u moet doen als u denkt dat iemand uw gegevens misbruikt. Of als u een zwakke plek in onze internetdiensten ontdekt.
 

We willen voorkomen dat iemand uw gegevens misbruikt

Onze website en uw persoonlijke klantomgeving Mijn Leninginzicht zijn goed beveiligd. En Woonfonds neemt steeds maatregelen om misbruik van gegevens te voorkomen. Ook onze medewerkers krijgen duidelijke instructies over hoe ze met uw gegevens moeten omgaan. Zo zorgen we dat uw gegevens bij ons veilig zijn.

Bel ons als u denkt dat uw gegevens worden misbruikt

Denkt u dat iemand uw inloggegevens heeft? Heeft iemand anders uw persoonlijke gegevens of producten veranderd? Of hebben wij geld van uw bankrekening afgeschreven voor een hypotheek die u niet zelf afsloot? Kom dan meteen in actie.

Pas direct uw inloggegevens aan

Verander zo snel mogelijk uw wachtwoord en gebruikersnaam van Mijn Leninginzicht. Zo voorkomt u dat anderen bij uw gegevens komen. Kies een lang en uniek wachtwoord van minimaal 12 tekens. Dus geen ‘123456’ of uw geboortedatum. Verander uw wachtwoord elk half jaar, liefst vaker. En bewaar wachtwoorden voor verschillende accounts met een wachtwoordmanager. Dit is een digitaal hulpmiddel om wachtwoorden veilig te bewaren.

Bel ons zo snel mogelijk: 013 461 20 10

Heeft u al persoonlijke gegevens doorgegeven? En vertrouwt u het achteraf niet? We controleren samen met u wat er is gebeurd. En we kijken wat we kunnen doen om schade te voorkomen. Zijn we er niet als u belt en misbruik van gegevens wilt doorgeven? Bijvoorbeeld in het weekend? Dan is het goed om te weten dat wij in het weekend geen overboekingen doen.

Phishing melden: stuur valse berichten aan ons door

Met phishing proberen criminelen achter uw persoonlijke gegevens te komen. U krijgt bijvoorbeeld een nep-bericht met een link naar een valse website. Kreeg u een e-mail, sms, appje, brief of telefoontje van Woonfonds? En vertrouwt u het niet? Laat het ons weten. Stuur een e-mail naar info@woonfonds.nl. Gebruik in de onderwerpregel ‘phishing’. En stuur het bericht als bijlage mee. Of e-mail een foto van het bericht.

Meld verlies of diefstal

Bent u uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs kwijt? Meld het dan bij uw gemeente. Zij registreren uw verloren identiteitsbewijs in een landelijk systeem. Niemand kan het dan nog misbruiken. En u kunt meteen een nieuw identiteitsbewijs aanvragen. Is uw identiteitsbewijs gestolen? Doe altijd aangifte bij de politie. Ook bij een verloren of gestolen telefoon of laptop.
 

Geef een kwetsbaarheid in onze internetdiensten door

Woonfonds is een merk van Achmea. Achmea B.V. is voor alle merken van Achmea verantwoordelijk voor een goede verwerking van onze klantgegevens. Ontdekt u een kwetsbaarheid in de systemen van Woonfonds? Via de Responsible Disclosure van Achmea kunt u een melding maken. Dan kunnen we er iets aan doen.