Overzicht van uw hypotheek

U heeft van ons een overzicht ontvangen van uw hypotheek. Zo weet u precies hoe uw hypotheek is samengesteld en hoe u ervoor staat.

Per 1 mei hebben we onze hypotheekadministratie verhuisd naar een nieuw systeem. Alleen enkele administratieve gegevens veranderen en dat ziet u terug in uw persoonlijke overzicht. De voorwaarden van uw hypotheek blijven uiteraard hetzelfde.

Heeft u vragen over uw hypotheekoverzicht?
Bekijk de meest gestelde vragen hieronder.

    • Waarom krijg ik dit overzicht nu?

      Wij sturen u elk jaar een overzicht van uw hypotheek. Zo kunt u precies zien hoe uw hypotheek ervoor staat. Dit jaar is het overzicht wat uitgebreider. Dit komt door de overgang naar een nieuw administratiesysteem. U heeft u een daardoor nieuw hypotheeknummer gekregen en zijn er mogelijk wat kleine zaken veranderd. Uw voorwaarden zijn hetzelfde gebleven.

      Heeft dit antwoord u geholpen? /
    • In het overzicht zie ik dat jullie een nieuw bankrekeningnummer hebben. Maar ik heb mijn maandbedrag net overgemaakt naar jullie oude rekening. Komt dat goed?

      Ja, dat komt goed. Geld dat terechtkomt op ons oude rekeningnummer wordt tijdelijk doorgeboekt naar ons nieuwe rekeningnummer.

      Wijzigt u wel de betaalgegevens in internet bankieren? In het overzicht van uw hypotheek vindt u ons nieuw nummer en de informatie die u moet invullen bij 'betalingskenmerk'.

      Heeft dit antwoord u geholpen? /
    • Er staat een fout in mijn overzicht. Kan ik dat laten aanpassen?

      Is er in uw geval iets misgegaan? Dat vinden wij erg vervelend. We lossen het graag voor u op. Bel even met 013 461 20 10. Onze medewerkers geven uw verzoek voorrang en laten u binnen 2 werkdagen weten hoe we eventuele fouten herstellen.

      Heeft dit antwoord u geholpen? /
    • In het overzicht staat dat ik altijd extra kan aflossen. Moet ik dat niet aankondigen?

      U hoeft een extra aflossing niet aan te kondigen. U kunt uw extra aflossing gewoon overmaken zoals in het overzicht staat. Wij doen dan de aflossing op het eerste leningdeel waarop dat mogelijk is.

      Wilt u aflossen op een leningdeel dat u zelf kiest?
      Dan moet u dat wel aankondigen. Bijvoorbeeld door te bellen met onze Klantenservice via 013 461 20 10. Onze medewerkers helpen u graag.

      U regelt ook veel zelf via woonfonds.nl/extra-aflossen.


      Heeft dit antwoord u geholpen? /
    • Ik heb meer dan 1 overzicht ontvangen. Kan dat niet anders?

      Heeft u meerdere hypotheken bij ons? Dan ontvangt u een setje per hypotheek. Het is helaas niet mogelijk om deze samen te voegen in 1 pakket. Vanaf nu ontvangt u schriftelijke informatie over uw hypotheken wel in 1 envelop.

      Heeft dit antwoord u geholpen? /
    • Ik heb binnen een paar dagen een overzicht van mijn hypotheek ontvangen én een overzicht van de verzekering die daarbij hoort. Klopt dat wel?

      Zijn er aan uw hypotheek 1 of meer rekeningen of verzekeringen van Achmea gekoppeld? Dan kan het zijn dat u daarover ook post ontvangt. Achmea verhuist namelijk ook de administratie van die rekeningen of verzekering. Ook in de toekomst blijft u schriftelijke informatie over uw gekoppelde rekeningen over verzekeringen los van uw hypotheekinformatie ontvangen.

      Heeft dit antwoord u geholpen? /
    • De administratie van mijn hypotheek is verhuisd. Wat is mijn voordeel?

      We administreren uw hypotheek nu in het moderne, flexibele administratiesysteem van Quion. Quion is gespecialiseerd in het administreren van hypotheken. Hierdoor kan Quion heel efficiënt werken. En kunnen wij de kosten van het beheer van uw hypotheek zo laag mogelijk houden. Daardoor kunnen wij ook in de toekomst een marktconforme rente aanbieden. Dit is voor u van belang als u bijvoorbeeld een nieuwe rentevastperiode moet kiezen.

      Bovendien kunt u door de overgang naar een nieuwe administratie uw hypotheekgegevens dit najaar ook online inzien. In augustus ontvangt u een brief met instructies om in te loggen op deze online omgeving.

      Heeft dit antwoord u geholpen? /
    • Mogen jullie mijn gegevens zomaar delen met een andere partij?

      Wij gaan zorgvuldig om met uw gegevens en delen die niet zomaar met een andere partij. In de afspraken die we met u hebben gemaakt staat dat dit wel mag als het gaat om: 'het aangaan en uitvoeren van uw verzekeringsovereenkomst of financiële dienst'. In de voorwaarden van uw hypotheek leest u hier meer over. Hoe we omgaan met uw privacy leest u in deze toelichting.

      Heeft dit antwoord u geholpen? /
    • Het beheer van mijn hypotheek gaat over naar Quion. Wat doen jullie nog zelf?

      Wij blijven zelf contact houden met u, zoals u gewend bent. Bijvoorbeeld aan de telefoon. Ook als u een klacht heeft, lossen wij die voor u op. Klanten die in de financiële problemen (dreigen) te komen, helpen wij ook zelf. Tot slot ontwikkelen wij zelf onze producten en bepalen we hoe we deze in de markt willen zetten.

      Alleen de administratieve afhandeling in het nieuwe systeem besteden we uit.

      Heeft dit antwoord u geholpen? /
    • Veranderen de voorwaarden van mijn hypotheek door de verhuizing?

      Nee. U houdt hetzelfde product met dezelfde voorwaarden.

      Heeft dit antwoord u geholpen? /
    • Waar kan ik inloggen?

      U kunt inloggen via https://woonfonds.mijnleninginzicht.nl. Ook vindt u op woonfonds.nl bovenin de klantlogin voor Mijn leninginzicht.

      Heeft dit antwoord u geholpen? /
    Toon alle vragen