Hoe kunnen we je helpen?

hoofdmenu
Bezig met laden Zoeken
Geen resultaten

    Onze Medische Dienst beoordeelt uw medische gegevens

    Soms hebben we meer informatie van u nodig die we moeten beoordelen. Of moeten we wachten op informatie die uw arts ons stuurt. Dan kunnen wij niet precies aangeven hoe lang het duurt voordat we de verzekering kunnen aanpassen. Dit is voor iedere klant anders. Onze ervaring is dat het dan gemiddeld 30 dagen duurt. 

    Belangrijk om te weten

    Onze Medische Dienst beoordeelt uw medische gegevens

    Wij kijken anders naar gegevens over de gezondheid dan uw arts

    Uw arts kijkt als behandelend arts of hij uw gezondheid kan verbeteren. Wij als verzekeraar kijken naar de kans op overlijden tijdens de looptijd van de verzekering.

    Soms hebben we toch nog meer informatie nodig

    Soms heeft onze Medische Dienst toch nog vragen. En soms is er toch nog meer informatie nodig. Van een arts bijvoorbeeld. Of u moet naar een medisch onderzoek. De Medische Dienst neemt dan contact met u op. U hoort dit binnen 5 werkdagen.

    Geef veranderingen in uw gezondheidssituatie altijd aan ons door

    Verandert uw gezondheidstoestand na een keuring of na het invullen van de gezondheidsverklaring? En hebben wij de polis nog niet gestuurd? Of zijn wij nog bezig met de medische beoordeling? Dan moet u de veranderingen in uw gezondheidstoestand meteen doorgeven aan onze Medische Dienst. U bent verplicht om dit aan ons door te geven. Dit noemen we mededelingsplicht. Geeft u de verandering niet door? Dan heeft dit misschien gevolgen. We keren dan misschien niet of minder uit.

    Met een verandering in uw gezondheidstoestand bedoelen wij: nieuwe klachten, verandering of verergering van klachten, het raadplegen van een arts, doorverwijzing naar een arts, medische onderzoeken, nieuwe of andere medicijnen, enzovoort. Via e-mail houden we u op de hoogte van de status van uw medische beoordeling.  

    Bel met onze Medische Dienst

    Als u vragen heeft belt u met 013 462 30 12. De Medische Dienst is er op werkdagen  tussen 8.30 en 18.00 uur. Behalve op feestdagen. U krijgt meteen een medewerker van de Medische Dienst aan de lijn. 

    Is het druk en moet u wachten? Dan duurt dit maximaal 5 minuten. Wilt u teruggebeld worden? Dan kunt u dit aangeven. U betaalt voor het gesprek uw normale belkosten. Mailen kan ook: gezondheid@woonfonds.nl

    Wij doen ons best u zo goed mogelijk te helpen

    Wij willen u zo goed mogelijk helpen. Wij horen het graag als u niet tevreden bent over de medische beoordeling. Of als u een klacht heeft. Stuur hiervoor een brief naar:

    Woonfonds Medische Dienst DPL_MEDISCH ACCEPT Antwoordnummer 396 5000 WB Tilburg

    Download bevestigen

    Met deze download gaat u akkoord met de Privacy Statement van Woonfonds.