Hoe kunnen we je helpen?

hoofdmenu
Bezig met laden Zoeken
Geen resultaten
    Op dit moment zijn medische onderzoeken en keuringen helaas beperkt mogelijk door het coronavirus. Bel ons gerust als u vragen heeft via 013 462 30 12. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 uur tot 18.00 uur.
     DSC0611 klein

    Uw gezondheidsverklaring

    Deze verzekering keert uit als u overlijdt. Wij willen daarom meer weten over uw gezondheid als u het verzekerd bedrag verhoogt. Of de looptijd verlengt. U vult hiervoor online een gezondheidsverklaring in. Een formulier met vragen over uw gezondheid. Wij beoordelen de antwoorden op de vragen uit de gezondheidsverklaring. Zo bepalen we of we de verzekering kunnen veranderen.

    De medische beoordeling: wat kunt u van ons verwachten?

    1

    U vult online een gezondheidsverklaring in

    Voordat we de verzekering kunnen veranderen, vult een gezondheidsverklaring in.

    2

    Soms moet u naar een keuring. Of hebben we meer informatie nodig

    Wilt u weten wanneer u in ieder geval naar een keuring moet en wanneer niet?

    3

    Onze Medische Dienst beoordeelt uw medische gegevens

    Wij kunnen ons voorstellen dat u meer wilt weten over de medische beoordeling. Wij maakten hiervoor de brochure Medische Beoordeling Woonfonds.

    Gezondheidsverklaring

    Belangrijk om te weten

    U krijgt inloggegevens om te starten

    Wij sturen u 2 sms’jes. Hierin staan de inloggegevens. Daarmee kunt u de gezondheidsverklaring invullen en aan ons doorsturen.

    Verzamel uw gegevens voordat u de gezondheidsverklaring invult.

    We vragen ook om medische informatie van lang geleden. En u kunt de gezondheidsverklaring tussentijds NIET opslaan. 

    Vul de gezondheidsverklaring eerlijk in

    U vult de gezondheidsverklaring zelf in. Dat doet u eerlijk en u laat geen antwoorden weg.

    Zo voorkomt u:
    - dat wij u aanvullende vragen stellen of extra informatie nodig hebben. Hierdoor duurt het langer voordat we de verzekering kunnen veranderen. 
    - dat u zich niet aan de mededelingsplicht houdt.
    - ziet de Medische Dienst dat u niet alle informatie gaf? Dan kunnen wij de verzekering nog niet veranderen.
    - overlijdt u tijdens de looptijd van de verzekering? En ontdekt de Medische Dienst dat u niet alle informatie gaf?  Dan keren we soms niet of minder uit. Meer hierover leest u in de productvoorwaarden.

    Twijfelt u bij de beantwoording van de vragen? Of kunt u zich niet alle eerdere klachten, ziekten of aandoeningen meer herinneren? Geef dan bij deze vragen aan over welke antwoorden u twijfelt en waarom. Of wat u niet zeker weet. Dit heet mededelingsplicht.

    Geef veranderingen in uw gezondheidssituatie altijd aan ons door

    Verandert uw gezondheidstoestand na een keuring of na het invullen van de gezondheidsverklaring? En hebben wij de polis nog niet gestuurd? Of zijn wij nog bezig met de medische beoordeling? Dan moet u dit meteen doorgeven aan onze Medische Dienst. Dit heet mededelingsplicht. Hier leest u alles over rechten en plichten.

    Wij kijken anders naar gegevens over de gezondheid dan uw arts

    Uw arts kijkt als behandelend arts of hij uw gezondheid kan verbeteren. Wij als verzekeraar kijken naar de kans op overlijden tijdens de looptijd van de verzekering.

    Hier leest u wat de rechten en plichten zijn.

    Voor u en voor ons.

    Alles gelezen? Vul dan de gezondheidsverklaring in

    Op deze pagina vindt u informatie over de medische beoordeling. Lees eerst de informatie onder ‘De medische beoordeling: wat kunt u verwachten’ en ‘Belangrijk om te weten’. Vul daarna de gezondheidsverklaring in. Heeft u de gezondheidsverklaring al ingevuld? Dan kunt u hieronder uw antwoorden en het medisch advies bekijken.  

    Bel met onze Medische Dienst

    Als u vragen heeft belt u met 013 462 30 12. De Medische Dienst is er van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 en 18.00 uur. Behalve op feestdagen. U krijgt meteen een medewerker van de Medische Dienst aan de lijn. 

    Is het druk en moet u wachten?
    Dan duurt dit maximaal 5 minuten. Wilt u teruggebeld worden? Dan kunt u dit aangeven. U betaalt voor het gesprek uw normale belkosten. Mailen kan ook: gezondheid@woonfonds.nl

    Wij doen ons best u zo goed mogelijk te helpen

    Wij willen u zo goed mogelijk helpen. Wij horen het graag als u niet tevreden bent over de medische beoordeling. Of als u een klacht heeft. Stuur hiervoor een brief naar:

    Woonfonds Medische Dienst
    DPL_MEDISCH ACCEPT
    Antwoordnummer 396
    5000 WB Tilburg

    Download bevestigen

    Met deze download gaat u akkoord met de Privacy Statement van Woonfonds.