wf doet stretch width680 height300 crop x50y50

Klantraad

5 dingen die de Woonfonds Klantraad doet

Van meehelpen met klussen tot het controleren van brieven. Dit wist u vast nog niet over de Klantraad van Woonfonds!

1. Advies geven over cases
Onze Klantraad bestaat uit vijftien leden van allerlei leeftijden. We vergaderen zo'n zes keer per jaar. Hierbij behandelen we veel praktijkvoorbeelden van klanten. Wat gaat goed, wat kan beter? Hoe zouden wij reageren op een bepaalde situatie? Zo kwam er laatst een klantvoorbeeld over een 70-jarige man. Hij wilde in zijn huis blijven wonen en graag geld lenen om zijn keuken op te knappen. Als Klantraad bekeken we de scenario's. Wat zijn de opties, hoe graag zouden wij dat op die leeftijd willen? Vaak brengen we advies uit en daarmee gaat Woonfonds dan aan de slag.

2. Betrokken bij Woonfonds Doet
Woonfonds Doet vind ik een hele speciale actie. Ik vind het bijzonder dat een bank op deze manier haar klanten helpt die buiten hun schuld in (financiële) problemen zijn gekomen! Ik vind het dan ook erg mooi dat de Klantraad hier zo nauw bij betrokken is. Zo bepalen wij wie er hulp krijgt. Ook helpen we soms mee. Mijn eerste klusactie was voor een alleenstaande vrouw. Zij was haar baan kwijtgeraakt en in een sociaal isolement terechtgekomen. Na afloop was het huis enorm opgeknapt en was de dame zo blij. Daar doe je het voor!

3. Controles van correspondentie
Als u een brief van Woonfonds ontvangt, kan het zijn dat de tekst eerst door ons als Klantraad is beoordeeld. Is de boodschap duidelijk genoeg? Mist er belangrijke informatie? Is er niet te veel jargon gebruikt? Zo zorgen we ervoor dat de brief die bij u op de mat ligt van begin tot het eind duidelijk is.

4. Testpartij Woonfonds Omgeving
Als Klantraad hebben we vaak bij Woonfonds aangegeven dat het fijn voor de klanten zou zijn om een digitale klantenomgeving te hebben. Al die woongegevens – denk aan de hypotheekvorm, maandelijkse lasten, de verschillende leendelen en het rentepercentage – kunnen behoorlijk onoverzichtelijk zijn. Wat is er dan handiger dan een digitaal overzicht waar alle gegevens met één druk op de knop te bekijken zijn? Woonfonds is nu druk bezig om deze extra service in te richten. En wij zijn hier als testpartij nauw bij betrokken.

5. Kritische vragen stellen
Als Klantraad zijn we er natuurlijk volledig voor de klanten. Daarom stellen we veel vragen aan Woonfonds, soms tot vermoeiends aan toe. Maar altijd met het doel: hoe kan het beter? Ook vanuit klanten zelf krijgen we regelmatig vragen of opmerkingen of we deze kunnen bespreken. Daarom ben ik benieuwd: waar kan ik u mee helpen? Stel hieronder uw vraag.

Edwin S

Bedankt voor uw bericht. Ik ga kijken of ik dit terug kan laten komen in mijn volgende blog.

Wilt u een persoonlijke reactie?
Mail dan naar: klantraad@woonfonds.nl